دانلود مقاله و تحقیق word با فرمت doc قابل ویرایش
افزودن به علاقه مندی ها

به اشتراک گذاری:

دانلود پروژه دانشجویی طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی

دانلود
  • خلاصه پروژه دانشجویی طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی

    با توجه به نیاز مبرم دانش پژوهان به سایت هایی که جنبه علمی داشته باشد و دارای قابلیت هایی نظیر در اختیار قرار دادن تست و برقراری آزمون های ON LIN باشد و بتواند در ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مؤثر باشد این سایت طراحی شده است عملکرد این سایت به صورت زیر می باشد. کاربر پس از ورود به سایت برای استفاده ازا امکنانات موجود باید عضو شود و یا اینکه از طرف آموزشگاه عضو شده باشد که پس از آن می تواند LOGIN کند.
    اعضای سایت و کاربران مجاز می توانند از بخش آزمون استفاده کنند.
    برنامه‌های توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین چالش‌های دولت‌ها در استقرار نظام‌های جامع مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌باشند. همان گونه که فناوری ارتباطات و اطلاعات مکمل بازآفرینی سازمان‌ها در بسیاری از فرآیندهای کاری روزمره خود بوده است که نمونه‌های آن شامل بانکداری الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، پست الکترونیکی، دولت الکترونیکی و ... می‌شود، حوزه یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی نوید بخش اجرائی شدن آرمان‌های به نظر دور از دسترس تا دو دهه قبل می‌باشد. حذف محدودیت زمان، مکان و سن آموزش‌گیرنده که به عنوان آرمان‌های دوردست مطرح بوده است، امروزه دیگر محدودیت‌‌های بزرگی به نظر نمی‌رسند. از سوی دیگر نیازهای گسترده مهارتی جوامع دانائی محور و مبتنی برفناوری اطلاعات با ادامه استفاده از روش‌های سنتی نظام آموزشی قابل پاسخگویی نمی‌باشد. اگرچه نظام آموزش سنتی نیز دارای ویژگی‌هایی است که نادیده انگاشتن آن ویژگی‌ه، اثربخشی یادگیری را کاسته و عامل بروز ناهنجاری‌های بسیاری می‌گردد.
    فناوری‌های یادگیری مبتنی بر کامپیوتر، یادگیری مبتنی بر وب، دانشگاه مجازی، کلاس مجازی بر خط که در سایه توسعه شبکه‌های گسترده جهانی ا مکان‌پذیر گشته‌اند، راه را بر ظهور شیوه‌های نوین آموزش هموار ساخته‌اند. امروزه روند رشد سرمایه‌گذاری جهانی در نظام‌های سنتی کاملاً رو به افول و در سال 2003 به مبلغ هفت میلیارد دلار رسیده، حال اینکه سرمایه‌گذاری در نظام‌های آموزش الکترونیکی دارای رشد روزافزون بوده و در سال 2003 به رقم 6 میلیارد رسیده است.

    e-learning چیست؟
    تعریف لغوی:
    به مجموع فعالیت‌های آموزشی اطلاق می‌گردد که با استفاده از ابزارهای الکترونیک اعم از صوتی، تصویری، رایانه‌ای شبکه‌ای، مجازی صورت می‌گیرد.
    تعریف مفهومی:
    یادگیری فعال و هوشمندی است که ضمن تحول در فرآیند یاددهی و یادگیری و مدیریت دانایی، در گسترش، تعمیق و پایدار نمودن فرهنگی ICT نقش اساسی و محوری خواهد داشت.
    سیر پیدایش و تحول آموزش مجازی
    تاریخ تفکر آموزش از راه‌دور را باید در اواسط قرن بیستم جستجو کرد. ایده آموزش غیرحضوری که پیشینه تاریخی آموزش اینترنتی یا دانشگاه مجازی قلمداد می ‌شود، به طرح دانشگاه آزاد (open university) که از سوی کشور انگلیس مطرح گردید، مربوط می‌شود. براساس این طرح، متقاضیان با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی، آموزش‌های علمی لازم را می‌گذراندند و سپس مدرک دریافت می‌کردند. همچنین با ابداع مفهوم ”کلینیک آزاد“ در ایالات متحده آمریکا (در دهه 1960) و با راه‌اندازی کارگاه مشورتی و کرسی‌های آموزشی در داخل این کشور، گام عملی بزرگتری در این زمینه برداشته شد. در دهه هفتاد میلادی با توجه به دسترسی گسترده و عمومی به کامپیوتر در آمریکا، تدریس غیرحضوری با استفاده از شیوه‌ای تحت عنوان «modem bulletin board» رایج شد و برای اولین بار، ارائه واحدهای درسی به صورت «on line» در اوایل دهه 1980 توسط یکی از بنیانگذاران دانشگاه مجازی در ایالات متحده آمریکا ابداع گردید. در سال 1988 برای اولین بار یک برنامه نرم‌افزاری قدرتمند که بیانگر تحول انقلابی در سیستم الکترونیکی بود، تحت عنوان «استاد دیجیتالی» (Digital-Prophessor) که یکی از موارد استفاده اولیه از کامپیوتر تلفنی در امور آموزشی را پیشنهاد می‌کرد، در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، دانشگاه مجازی تحولات زیادی را پشت‌سر گذاشته است؛ از جمله در سال 1995 مراکز علمی آموزشی آمریکا با ایجاد تغییراتی در این سیستم و تقویت آن، به امکان گسترش شیوه آموزش الکترونیکی به سراسر دنیا دست یافته‌اند. اگرچه در ابتدای کار، افکار عمومی، کمپ‌ها و وب‌سایت‌های جهانی، از جمله سایت‌های مربوط به آموزش مجازی را هوس زودگذر «‍Passimg fad» تلقی می‌کردند، اما امروزه شاهد ایجاد صدها سایت آموزشی با قابلیت ارائه بیش از پانصد عنوان درسی کم هزینه بر روی جهانی هستیم که موضوعات بسیار گسترده و متفاوت علمی را تحت پوشش خود قرار داده‌اند. طبق یک برآورد آماری، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به دسترسی داشته و به آن ملحق شده‌اند و یک میلیون نفر از آنها به سیستم آموزشی الکترونیکی دانشگاه‌های معتبر دنیا پیوسته و از این طریق به ادامه تحصیل پرداخته‌اند. بنابراین می‌توان ادعا کرد که در سطح بین‌المللی و با استفاده از تکنولوژی مدرن ارتباطات، یک مجمع جهانی یادگیری ایجاد شده است که نه تنها مراکز مختلف علمی، بلکه استادان و حتی دانشجویان رشته‌های مختلف علمی را با یکدیگر آشنا می‌کند و توان علمی آموزشی آنان را بدون محدودیت زمانی و مکانی مورد استفاده مشترک قرار می‌دهد. بی‌تردید، در آینده نزدیک، آموزش غیرحضوری بیشترین فضا را در اشغال خواهد کرد.

    آموزشگاه های مجازی
    اگر تا دیروز آموزش تنها از معلمان و مربیان سود می برد و کتاب به عنوان اصلی ترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب می گشت. امروزه آموزش با روش ها و ابزارها و محیط های جدید ارتباطی روبه رو شده است. پیشرفت های اخیر در صنعت رایانه و اطلاع رسانی؛ ورود و ظهور شبکه های اطلاع رسانی محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و به ویژه چن رسانه ای ها؛ فن آوری های ارتباطی ، ابزارها و روش های جدید را پیش روی طراحان، برنامه ریزان و مدیران و مجریان برنامه های آموزشی قرارداده است. نفوذ فن آوری های جدید اطلاعاتی به مراکز آموزشی (از مدارس تا دانشگاه ها) و حتی منازل، روابط ساده معلمی و شاگردی را به طور کلی دگرگون ساخته است به این ترتیب، الگوهای سنتی یادگیری متحول شده اند و کاربران با حجم گسترده ای از اطلاعات و دانش مواجه هستند.

    در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرو در زمینه ارتباط از راه دور، در حال ایجاد و راه اندازی دانشگاه ها و کلاس های مجازی یا توسعه نظام های سنتی خود هستند. ایجاد و اداره این مؤسسات علاوه بر فواید بسیار آن از قبیل افزایش تعداد دانشجو، حذف بسیاری از موانع فیزیکی و جغرافیایی، دسترسی سریع و مؤثر به منابع اطلاعاتی دنیا، امکان برقراری ارتباط بیشتر و گسترده تر بین اساتید و دانشجویان، جذب اساتید و نیروی انسانی زبده و متخصص مورد نیاز از سراسر دنیا، حذف یا کاهش موانع و محدودیت های دست و پاگیر اداری، مشکلات و چالش هایی را نیز به همراه خواهد داشت. اما آنچه مسلم است، دانشگاه های مجازی محل مناسبی برای ظهور و بروز استعدادها، خلاقیت و نوآوری ها خواهند بود. فن آوری اطلاعات موجب افزایش فرایند آموزش می گردد و از مهمترین دستاوردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    - افزایش کیفیت یادگیری و آموخته های دانش آموزان و دانشجویان؛
    - سهولت دسترسی سریع و به موقع اطلاعات در زمان بسیار اندک؛
    - کاهش برخی هزینه های آموزشی؛
    - بالا بردن کیفیت، دقت و صحت مطالب درسی و علمی؛
    - ارتقای علمی دانش آموزان و دانشجویان؛
    درحال حاضر، نظام های آموزشی دستخوش تغییرات شگرفی شده اند. کارتویگ و مایکل میلوف در سال 1998 وضعیت در حال تغییر آموزش را در ایالات متحده مورد بررسی قرار دادند که البته این بررسی تا حد زیادی با وضع موجود اروپا مشابهت دارد. آنها در مواجه با گرایش ها و توسعه فن آوری به دیدگاهی از یک زیر ساخت آموزش جهانی رسیدند که در آن نقش مدارس و دانشگاه ها به نحو مؤثری تغییر خواهد یافت. به عبارتی، یک تغییر بنیادین در نظام آموزش به وجود خواهد آمد. تویگ و میلوف، این گرایش ها را ملاحظه کردند:
    - تعداد دانش آموزان ودانشجویان درحال افزایش هستند.
    - گروه مختلفی از دانش پژوهان طالب آموزش هستند. از سوی دیگر مشارکت زنان، تعداد دانشجویان بزرگ سال و اقلیت های مذهبی در حال رشد است. از طرفی دانشجویان تجارب مختلفی را به همراه دارند.

    - کار و تحصیل به گونه ای فزاینده در هم تنیده اند و این امر منجر به ایجاد تمهیداتی در آموزش جهت انعطاف پذیری بیش تر شد ه است.
    - عموم گرایش به آموزش مادام العمر است.
    - آموزش مادام العمر منجر به تأکید بر آموختن یا فراگیری آموزش می شود.
    - به دلیل تفاوت های میان دانشجویان، نیاز به تطبیق و تنظیم شیوه های مختلف آموزش و روش های آموزشی جایگزین وجود دارد.
    - در تدوین دوره ها بایستی تجارب و پیش زمینه های مختلف دانشجویان را به حساب آورد.

    - مؤسسات آموزش عالی برای یک مدت طولانی انحصار فراهم ساختن آموزش را دردست داشته اند، اما به تدریج شرکت ها و نهادهای عمومی نیز از دانش برخوردار شده اند که می توانند برای اهداف آموزشی به کار بروند.
  • فهرست پروژه دانشجویی طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی

    مقدمه 1
    فصل اول: مقدمه ای بر آموزش از راه دور
    آموزشگاه های مجازی 4
    آموزش از راه دور 10
    فواید آموزش از راه دور 10
    ابزارهای آموزش از راه دور 12
    عوامل اصلی در فرایند آموزش از راه دور 13
    کلاس های مجازی 14
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در آموزش 14
    نیازمندیهای کلاس های مجازی 16
    نتیجه گیری 21
    فصل دوم: توصیف کلی نیازمندیهای سیستم
    ایده ها 24
    تحلیل نیازمندیها 25
    نمودار نهای کلی سیستم 27
    توصیف گزارش کار سیستم و DFD سیستم 28
    توصیف تعریف مدیر سیستم 29
    اختصاص دادن امکانات مورد نیاز مدیر سایت 31
    توصیف امکان استفاده دانش آموزان از سایت 36
    فصل سوم: نحوه پیاده سازی سیستم
    نیازمندیهای سیستم جهت پیاده سازی 41
    ASP.NET 42
    C# 45
    SQL SERVER 2000 50
    برقراری ارتباط و امنیت در سایت SQL SERVER 52
    ساختار سایت 63
    مراجع 65


مقالات مرتبط

Cached 1395/05/08
دانلود مقاله کودک و مدرسه

دانلود مقاله کودک و مدرسه

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۴۸
  • شرایط متعددی وجود دارد که در دوران بارداری جنین را تحت تاثیرات نامطلوبخود قرار میدهد : در این فصل ما به توضیح آن دسته ازشرایط نامطلوب که به روی کودک اثر دائمی میگذارند می پردازیم ، که این خود ممکن است برای معلمان جالب باشد.صدها بیماری ژنتیکی یا ارثی ...

دانلود مقاله بررسی نقش مدرسه در رشد

دانلود مقاله بررسی نقش مدرسه در رشد

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۳۶
  • بعد از خانواده، عامل بسیار مؤثر در رشد و تکامل کودک، به ویژه در جامعه های کنونی آموزشگاه است. امروزه بیش از هر زمان دیگر، آموزشگاه در زندگی فرد تأثیر دارد، زیرا بیشتر مردم چند سالی از عمر خود را در آموزشگاه گاهی در دانشگاه می گذرانند به طوری که می ...

دانلود مقاله فرار مغزها و نظریه کوچ مجازی

دانلود مقاله فرار مغزها و نظریه کوچ مجازی

  • علوم اجتماعی - جامعه شناسی
  • ۱۰۴
  • وظیفه روشنفکر، البته یکی از وظایف او، نقد اجتماعی است؛ نقد اجتماعی وضعیت معاصر. او دو خط مشی کلی برای این نقد نقد دارد: یکم آنکه مبتنی بر علم باشد و دوم اینکه، استراتژیک باشد. او در جایگاه روشنفکری، فقط یک گام و نه بیشتر از جامعه جلوتر است. از بعد ...

دانلود ‫پروژه طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک

دانلود ‫پروژه طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک

  • کامپیوتر - IT
  • ۱۶۸
  • در این پروژه که طراحی یک سایت سفارش محصول توسط کاربر که مربوط به شرکت ابزاربندی خراسان است. شامل امکاناتی نظیرایجاد کاربر توسط Admin، ارسال مطلب و برقراری ارتباط با Admin و پیگیری پیشرفت کار توسط کاربر می باشد، سعی ما بر این بوده است که بر پایه ...

دانلود پروژه دانشجویی دانشگاه مجازی (Virtual University)

دانلود پروژه دانشجویی دانشگاه مجازی (Virtual University)

  • کامپیوتر - IT
  • ۱۳
  • دانشگاه مجازی(Virtual University ) :اکنون به بررسی موردی و جزئی یکی از سایتهای آموزشی اینترنت می پردازیم . این سایت که در آدرس اینترنتی ( www.vu.org ) قرار دارد تحت عنوان Virtual University فعالیت می کند . از نکاتی که در نگرش به این سایت باید مورد ...

دانلود مقاله طراحی و پیاده‌سازی ابزار GIS تحت وب

دانلود مقاله طراحی و پیاده‌سازی ابزار GIS تحت وب

  • جغرافیا - زمین شناسی - شهرشناسی - جهانگردی
  • ۷۴
  • در زمان گذشته برای کار با نقشه ها از نقشه‌های کاغذی که اغلب بسیار عریض و طویل بودند استفاده می‌‌شد و کاربران مجبور بودند برای اینکه نقشه ای با جزئیات کامل داشته باشند، یا شهر ها را به مناطق مختلف تقسیم کنند و نقشه هر یک را به صورت جداگانه داشته ...

دانلود طرح (پروژه کارآفرینی) طرح توجیهی مدرسه غیر انتفاعی

دانلود طرح (پروژه کارآفرینی) طرح توجیهی مدرسه غیر انتفاعی

  • پروژه کارآفرینی
  • ۱۷
  • نرخ ورود افراد واجب‌التعلیم هر جامعه به مراکز آموزشی از مهم ترین شاخص های توسعه منابع انسانی آن جامعه به شمار می‌رود. اهمیت این مطلب با توجه به افزایش روزافزون جمعیت کشور بیش از پیش آشکار خواهد شد. ضمن اینکه تامین اهداف دراز مدت کشور محتاج بذل توجه ...

دانلود مقاله روشهای تمرینی متنوع کاربردی د رمدرسه

دانلود مقاله روشهای تمرینی متنوع کاربردی د رمدرسه

  • ورزش و تربیت بدنی
  • ۱۳
  • دردنیای کنونی که پیشرفت تکنولوژی وزندگی ماشینی ، حرکت انسان رامحدود کرده است فعالیتهای بدنی و ورزش بعنوان یک ابزار قوی درایجاد تحرک وسلامتی مطرح شده است . امروز بسیاری از مردم دریافته اند که باانجام دویدنهای آرام ، نرمشهای بدنی ،پیاده روی ،شنا کردن ...

PaperDoc.ir پیپرداک
Paperdocir@
70 52 133 0939

Follow Us On:

پرداخت نهایی
عنوان مقاله
محصول به سبد خرید اضافه شد.