دانلود مقاله و تحقیق word با فرمت doc قابل ویرایش
افزودن به علاقه مندی ها

به اشتراک گذاری:

دانلود طرح (پروژه کارآفرینی) مدیریت کسب وکار

دانلود
  • خلاصه
  • فهرست
  • خلاصه طرح (پروژه کارآفرینی) مدیریت کسب وکار

    مدیریت کسب و کار:

    موفقیت هر کسب و کار رابطه نزدیکى با چگونگى صحیح کنترل کردن امور آن را دارد: در واقع مدیریت صحیح کسب و کار موجب رشد آن میشود.بین دو مفهوم «کارآفرینی» و «مدیریت کسب و کار» تفاوت چندان و یا مشخص نمی­توان قائل شد و این دو مفهوم را به طور مستقل از هم بررسی کرد. معیار تعریف کسب و کار در کشورهای مختلف بر حسب شرایط و نیازهای هر کشور متفاوت می­باشد.و لی اغلب بر اساس تعداد کارکنان یا میزان درآمدهای سالیانه تعریف می­شوند؛ «کمیته توسعه اقتصادی آمریکا، کسب و کار را چنین تعریف می­نماید» کسب و کار باید حداقل دو شرط از چهار شرط: 1- مدیریت مستقل 2- تأمین سرمایه از طریق یک نفر یا جمع محدود از افراد 3- انجام فعالیت­ها به صورت عملی 4- کوچک بودن در برابر بزرگترین رقیب باشد.

     

    تعریف کارآفرینی:

    کارآفرینی فرآیند شناخت فرصتهایی است که برای آنها بازار وجود دارد و پذیرش ریسک برای ایجاد سازمان در جهت ارضای نیاز می­باشد. در حالیکه مدیریت کسب و کار کوچک، فرآیند مداوم تصاحب و اداره یک کسب و کار ثبات یافته است.

     

     

     

     

    درباره مدیریت:

    مدیریت توانایی انجام دادن کار با کمک دیگران است.مدیزیت،علم و هنر به کارگیری اصول برنامه ریزی، سازماندهی ،ارتباطات ،هدایت و کنترل امکانات و فعالیتهای افراد برای رسیدن به هدفهای خاص موسسه است.مدیریت کسب و کار را نباید صرفا یک عمل آکادمیک محسوب کرد. مدیریت واقعى در بر گیرنده هدایت قوى، رفتار مثبت، دانش کسب و کار و مهارتهاى مناسب فردى است. مدیریت در حقیقت هدایت افراد، تاثیر گذارى بر کار و تصمیم گیرى  بموقع و صحیح است و مهارتهاى مدیریتى را به مرور زمان میبایست کسب کرد و به بیان دیگر کسب مهارتهاى مدیریتى در واقع همانند سپرده گذارى در بانک مى باشد.

    ارتباط کارآفرینی و مدیریت کسب و کار:

    کارآفرینان منابع را از جایی که بهره­وری پایین دارد به جایی که بهره­وری بالایی دارد منتقل می­کنند و این یکی از عوامل موفقیت آنها به شمار می­رود زیرا تخصیص مناسب ابزار، تجهیزات، پول، مواد خام و نیروی انسانی سبب رشد و نمو سازمان می­شود اما این امکانپذیر نیست مگر اینکه کارآفرین بتواند مهارت­ها، توانایی­ها و خصوصیات فردی و جمعی را در راستای اهداف سازمان بکار گیرد و هدایت گری دیگران را عهده­دار می­شود و اینها همه از وظایف و فعالیت مدیریت کسب و کار
    می­باشد.

     

    وظایف و فعالیت­های مدیریت:

    صاحب نظران مدیریت معتقدند هر سازمان اجتماعی (دولتی، صنعتی، بازرگانی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی، نظامی و سیاسی) که توسط افراد انسانی اداره می­شود، باید وظایف مدیریتی را عهده­دار باشند. وظایف مدیریت به پنج وظیفه مهم خلاصه می­شود:

    الف. برنامه­ریزی،

    ب. سازمان­دهی،

    ج. استخدام

    د. هدایت

    ه. کنترل

    الف) برنامه­ریزی: یکی از وظایف مدیریت برنامه­ریزی باشد که انجام آن باید با در نظر گرفتن سایر وظایف مدیریت یعنی سازماندهی، استخدام، هدایت و کنترل انجام پذیرد.

    اجزای صحیح دیگر وظایف مدیرین مانند سازماندهی، استخدام، هدایت و کنترل و بسیج منابع نیز بستگی به برنامه­ریزی دارد.

    برنامه­ریزی در مدیریت؛ همراه قبل از سازماندهی انجام می­شود و شامل شناخت هدف و تعیین هدفها، منابع ­و پیش داشته­های محیطی و همچنین سایت­های اساسی و کلی، رویه­ها و روش­های چگونگی انجام کار می­باشد.

    برنامه­ریزی ممکن است بلند مدت، میان مدت و یا کوتاه مدت باشد و راجع به مسایل مالی، بازاریابی نیروی انسانی، مسایل تولید و فروش باشد.

    ب) سازماندهی: تعریف سازماندهی؛ عبارت است از؛ شناسایی و گروه­بندی فعالیتها، تعیین اختیار و مسئولیتهای شاغلین، تعیین مراتب سطوح و ایجاد هماهنگی بین وظایف و فعالیت­ها.

    هر سازمان، که با اندیشه و قصد تحقق اهداف معینی تعریف می­شود، ممکن است دارای اهداف متعددی باشد که این اهداف از طریق فعالیت افراد با کارکردهای ابزار و تجهیزات نحقق می­یابند. در ابتدا کارآفرین؛ کلیه وظایف از قبیل تولید، فروش و ارایه خدمات را بر عهده دارد و هم منابع مالی را تأمین می­کند، اما با گسترش حجم فعالیتها تقسیم وظایف ضرورت می­یابد.

     

  • فهرست طرح (پروژه کارآفرینی) مدیریت کسب وکار

    مقدمه                                                                                             1                                 

    درباره مدیریت                                                                                  2                                                         

    ارتباط کارآفرینی و مدیریت کسب و کار                                                     2                            

    وظایف و فعالیت­های مدیریت                                                                  3

    سازمان چیست ؟                                                                                4                                            

    سازماندهی بر اساس وظیفه یا تخصص                                                      6                       

    تصميم گيرى                                                                                    6

    طرح کسب و کار                                                                               7

    اجزاى يک طرح کسب و کار                                                                 7

    انديشه (ايده) کسب و کار                                                                      8

    شروع کسب و کار                                                                             9

    وظایف کارآفرین در مدیریت کسب و کار                                                  10

    مدیریت بازاریابی                                                                             11

    مدیریت مالی                                                                                   11

    هزينه‌هاى شروع کار                                                                         11

    انواع شرکت­ها                                                                                 13

    اهمیت بیمه در مدیریت کسب و کار                                                         14

    فناوری اطلاعات و نقش آن در توسعه کسب و کار                                        15

    مزایای تکنولوژی اطلاعات برای شرکت­ها                                                16               

    پنج مهارت کسب و کار آينده ساز                                                           17

    مدیریت اخلاق در محیط کار                                                                 18

    ارتقاى کسب و کار                                                                            19

    چرا يک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟                                       20

    مفهوم عملی فرانشیز                                                                          21

    مدیریت بحران از نگاه کارآفرینان                                                           22

    بحران چیست ؟                                                                                23

    روانشناسی برخورد با بحران                                                    24

    مدیریت در بحران                                                                             27

مقالات مرتبط

Cached 1396/04/02
دانلود مقاله بررسی عوامل موثر در مدیریت تحول و تاثیر آن بر روی اثربخشی کارکنان بانک سپه

دانلود مقاله بررسی عوامل موثر در مدیریت تحول و تاثیر آن بر روی اثربخشی کارکنان بانک سپه

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۴۱
  • <p>هدفهای پژوهش: </p> <p>تعیین میزان ارتباط فرهنگ سازمانی و اثربخشی کارکنان</p> <p>تعیین میزان ارتباط رسالت سازمان و اثربخشی کارکنان</p> <p>تعیین میزان ارتباط استراتژی سازمان و اثربخشی کارکنان</p> ...

دانلود تحقیق کاربرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در برقراری سیستمهای مدیریت

دانلود تحقیق کاربرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در برقراری سیستمهای مدیریت

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۱۴
  • <p>کاربرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در برقراری سیستمهای مدیریت مواد زائد تحت نظارت بهداشت که ریسکهای آلودگی در کشورهای در حال توسعه را کاهش می دهند.</p> <p>چکیده</p> <p>این مقاله به کاربرد تکنیک فرایند تحلیل سلسه مراتبی ...

دانلود تحقیق موانع بکارگیری سیستم اطلاعاتی مدیریت(MIS)  در فدراسیون‌های ورزشی ایران

دانلود تحقیق موانع بکارگیری سیستم اطلاعاتی مدیریت(MIS) در فدراسیون‌های ورزشی ایران

  • ورزش و تربیت بدنی
  • ۹
  • <p>مقدمه:</p> <p>امروزه اطلاعات مهمترین منبع مدیر بعداز عامل انسانی محسوب می شود. اداره امور سازمانها به شیوه های کارآمد به ویژه در دنیای پیچیده امروز، مستلزم جمع آوری وپردازش انبوهی از اطلاعات گوناگون است، که با آهنگی سریع در حال ...

دانلود مقاله  الگوریتم های ژنتیکی به کاربره شده در مدیریت ترافیک هوایی

دانلود مقاله الگوریتم های ژنتیکی به کاربره شده در مدیریت ترافیک هوایی

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۲۵
  • <p>) الگوریتم های ژنتیکی به کاربره شده در مدیریت ترافیک هوایی</p> <p>افزایش ترافیک هوایی، از زمان شروع تجارت هوایی، باعث مشکل اشباع در فرودگاهها، یا مکانهای فضایی شده است. در حالی که هواپیماها ارتقاء می یابند و اتوماتیک تر می شوند. ...

دانلود مقاله تاثیر کارآیی سازمان و مدیریت برتحول اقتصادی

دانلود مقاله تاثیر کارآیی سازمان و مدیریت برتحول اقتصادی

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۵۸
  • <p dir="RTL"><strong>مقدمه‌</strong></p> <p dir="RTL">‌توانمندی‌ و موفقیت‌ هر کشوری‌ در صحنه‌ اقتصاد جهانی‌ منوط‌ به‌ موفقیت‌ سازمانها، و موفقیت‌ آنها درگرو خلاقیت، نوآوری‌ و کارایی‌ است. به‌عبارت‌ ...

دانلود مقاله تاثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان

دانلود مقاله تاثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۴۸
  • <p>چکیده تحقیق:</p> <p>نقش مدیریت با توجه به اختیارات رهبری که دارد دیزل حرکت و پویائی سازمان ها به سوی اهداف تعبیر شده است. در اداره امور سازمانها تأثیرگذاری مدیر را نمی توان کنار زد. مدیر وظیفه الگودهی، نقش سازی و راهبری احساسی ، ...

دانلود تحقیق کارگاه مهارت های عمومی مدیریت

دانلود تحقیق کارگاه مهارت های عمومی مدیریت

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۵۸
  • <p>مقدمه</p> <p>جلسه یکی از مؤلفه های اصلی و مهم در کسب و کار است. اما برگزاری جلسه مستلزم صرف زمان و هزینه است. که صد البته هر دو بسیار ارزشمند هستند. بنابراین بهتر است فقط زمانی تشکیل جلسه بدهیم که ضرورت داشته باشد و باید همیشه ...

PaperDoc.ir پیپرداک
Paperdocir@
27 23 800 0938

Follow Us On:

پرداخت نهایی
عنوان مقاله
محصول به سبد خرید اضافه شد.