دانلود مقاله و تحقیق word با فرمت doc قابل ویرایش
افزودن به علاقه مندی ها

به اشتراک گذاری:

دانلود تحقیق مدیریت زمان

دانلود
  • خلاصه
  • فهرست
  • خلاصه تحقیق مدیریت زمان

    امروزه که  همزمان  با  افزایش  نیازهای  اطلاعاتی و تقاضاهای فنی ، با کاهش  سرمایه  و

     

     

    نیروی انسانی مواجه هستیم، برنامه ریزان در کنار مدیریت بودجه ، مدیریت نیروی انسانی،

     

     

    مدیریت تولید و ...، مدیریت زمان را نیز مورد توجه قرار داده اند مقاله حاضر بر آن است تا

     

     

    جنبه های مختلف مدیریت زمان و کاربرد آنها در حرفه کتابداری و اطلاع رسانی را بررسی

     

     

    کند.

    مقدمه :
     

    مدیریت زمان بر دو نکته مهم تاکید دارد. اول افزایش  کارایی و دیگری کارآمد بودن  در

     

     

    دوره زمانی محدود. این دو مقوله تفاوت هایی نیز با هم دارند. به این صورت که کارآیی به

     

     

    معنی انجام درست یک کار است، در صورتی که کارآمد بودن به معنای انجام کار درست

     

     

    است. به عبارت دیگر کارآیی به معنی یافتن بهترین راه برای انجام کاری خاص بوده و

     

     

    کارآمدی یا تاثیرگذاری به مفهوم درنظرگرفتن یک سلسله وظایف، اولویت بندی و انتخاب

     

     

    مهمترین آنهاست. این دو از اصول مدیریت است که کتابداران نیز باید همواره مدنظر داشته

     

     

    باشند.
     

    از آنجا که کتابخانه ها موسساتی انعطاف پذیر هستند و اکثر مراجعان آن نیز پیش بینی نشده

     

     

    و دارای نیازهای متنوعی هستند، لذا چالش های مدیریتی در این حرفه ایجاد می شود که در

     

     

    حرفه های دیگری که زمان و ارباب رجوع جزء یک جدول از پیش تعیین شده اند کمتر

     

     

    مشکل ساز است.

     

     

    از این رو که این چالش ها می تواند ناکامی را افزایش داده و موجب کاهش رضایت از طرز

     

     

    کار شوند انتخاب راهکارهای مناسب برای مدیریت زمان می تواند زندگی حرفه ای را با

     

     

    افزایش بهره وری، پربارتر سازد.
     

     

    آیا کتابخانه ها می توانند بدون هیچ افزایشی در امکانات - و در بسیاری از موارد با کاهش

     

     

    آن   خدمات کارآمدتر و موثرتری را ارائه دهند؟
     

     

    پاسخ این پرسش استفاده بهینه از زمان است. مدیریت زمان هم برای اشخاص و هم برای

     

     

    سازمان ها سودمند است، به این شکل که از سویی تجربه های مثبت در این زمینه احساس

     

     

    اعتماد به نفس اشخاص را افزایش می دهد و از سویی دیگر هم سازمان ها از افزایش بهره

     

     

    وری و خدمات سود می برند. این یک خودگردانی نیروبخش است که می تواند تا حدود

     

     

    زیادی نیازهای جاری و آینده استفاده کنندگان را برآورده سازد و ارزشمندی زمان محدود را

     

    افزایش داده آنرا پربارتر سازد. لذا کتابداران نیز باید محیط ها و شرایط را به خوبی تحلیل

     

     

    نموده و شایسته ترین اولویت ها را انتخاب کنند.

  • فهرست تحقیق مدیریت زمان

مقالات مرتبط

Cached 1396/02/27
دانلود تحقیق نقش نظام مدیریت منابع انسانی در پرورش کارآفرینی سازمانی

دانلود تحقیق نقش نظام مدیریت منابع انسانی در پرورش کارآفرینی سازمانی

  • پروژه کارآفرینی
  • ۵۰
  • همان‏طور که بر پویایی و پیچیدگی محیط افزوده می‏شود،سازمان‏ها هم به منظور شناسایی‏ فرصت‏های جدید برای عملکرد بهتر،بایستی کارآفرینانه‏تر عمل نمایند.کارآفرینی سازمانی، دربردارنده‏ی یادگیری است و به وسیله‏ی همکاری،خلاقیت و تعهد افراد پرورش ...

دانلود تحقیق بررسی مسایل و مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور (با تمرکز بر موانع انسانی در سازمانهای دولتی)

دانلود تحقیق بررسی مسایل و مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور (با تمرکز بر موانع انسانی در سازمانهای دولتی)

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۴۲
  • <p>امروزه رشد روز افزون فناوری اطلاعات[1] و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمانهای دولتی و خصوصی در سطح جهان، حرکت جهانی را به سمت بهره گیری از انواع مختلف سیستم های اطلاعاتی به ویژه سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) ، موجب شده است که کشور مانیز ...

دانلود مقاله مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه

دانلود مقاله مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۲۴
  • <p>چکیده<br>  </p> <p>سازمانهای تحقیق و توسعه (R&D) از چهار جنبه منابع انسانی، منابع مالی، ارتباطات و فرهنگ سازمانی با دیگر سازمانها متفاوتند. منابع انسانی سازمانهای تحقیق و توسعه نیز به دلیل اینکه خلاق، خودانگیخته، ...

دانلود مقاله مدیریت‌ رفتارسازمانی در هزاره‌ جدید

دانلود مقاله مدیریت‌ رفتارسازمانی در هزاره‌ جدید

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۷
  • <p>مدیریت‌ رفتارسازمانی‌ در هزاره‌ جدید</p> <p>‌ ‌در هزاره‌ جدید، مدیریت‌ رفتار سازمانی، باید اصول‌ موثر در هزاره‌ قدیم‌ را به‌کارگیرد. نویسندگان‌ این‌ مقاله، پس‌ از بررسی‌ رفتار سازمانی‌ و متون‌ مدیریت‌ براساس‌ واقعیت‌هایی‌ که‌ در ...

دانلود مقاله بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش سازمانهای دانش آفرین

دانلود مقاله بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش سازمانهای دانش آفرین

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۳۱
  • <p>بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش<br> سازمانهای دانش آفرین</p> <p>اشاره<br> بدون شک در حرکت به سمت جهانی شدن، کیفیت یک عامل تاثیرگذار است. در روند توسعه صنعت و بازرگانی، یکپارچگی اقتصاد جهانی و رشد و اشباع ...

دانلود مقاله چرخه مدیریت بهبود بهره وری در سازمانهای تولیدی

دانلود مقاله چرخه مدیریت بهبود بهره وری در سازمانهای تولیدی

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۱۰
  • <p>چرخه مدیریت بهبود بهره وری در سازمانهای تولیدی</p> <p>مقدمه:</p> <p>آنچه در سازمانها مزیت رقابتی ایجاد می کند، بهره وری به معنای بکارگیری و ترکیب موثر منابع موجود در سازمان است. بهبود اثربخش بهره وری همانند سایر ...

دانلود مقاله درباره مدیریت انگیزش در سازمان

دانلود مقاله درباره مدیریت انگیزش در سازمان

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۱۰
  • <p>درباره مدیریت انگیزش در سازمان</p> <p>     وضعیت دنیای کسب و کار امروز و رقابت روزافزون در عرصه های مختلف تجارت بیانگر آن است که سازمان هایی که در پی کسب نتایج مطلوب هستند، باید نیروی کار با انگیزه ای داشته ...

دانلود مقاله کنکاشی پیرامون ذهنیت های مدیریت و رهبری در یک سازمان

دانلود مقاله کنکاشی پیرامون ذهنیت های مدیریت و رهبری در یک سازمان

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۷
  • <p>چکیده</p> <p>این مقاله موضوع روش تفکر مدیران و ذهنیت های آنان را مورد بررسی قرار می دهد. شاخص های عمده در پرورش ذهنیت و انواع ذهنیت های مدیریت و رهبری شامل ذهنیت اندیشه‌ورز (مدیریت بر خویشتن)، ذهنیت تحلیلگر (مدیریت بر سازمان یا ...

دانلود مقاله مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه

دانلود مقاله مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۲۰
  • <p>مدیریت منابع انسانی در سازمانهای تحقیق و توسعه<br>  </p> <p>چکیده<br> سازمانهای تحقیق و توسعه (R&D) از چهار جنبه منابع انسانی، منابع مالی، ارتباطات و فرهنگ سازمانی با دیگر سازمانها متفاوتند. منابع انسانی ...

PaperDoc.ir پیپرداک
Paperdocir@
27 23 800 0938

Follow Us On:

پرداخت نهایی
عنوان مقاله
محصول به سبد خرید اضافه شد.