دانلود مقاله و تحقیق word با فرمت doc قابل ویرایش
افزودن به علاقه مندی ها

به اشتراک گذاری:

دانلود تحقیق مدیریت زمان

دانلود
  • خلاصه تحقیق مدیریت زمان

    امروزه که  همزمان  با  افزایش  نیازهای  اطلاعاتی و تقاضاهای فنی ، با کاهش  سرمایه  و

     

     

    نیروی انسانی مواجه هستیم، برنامه ریزان در کنار مدیریت بودجه ، مدیریت نیروی انسانی،

     

     

    مدیریت تولید و ...، مدیریت زمان را نیز مورد توجه قرار داده اند مقاله حاضر بر آن است تا

     

     

    جنبه های مختلف مدیریت زمان و کاربرد آنها در حرفه کتابداری و اطلاع رسانی را بررسی

     

     

    کند.

    مقدمه :
     

    مدیریت زمان بر دو نکته مهم تاکید دارد. اول افزایش  کارایی و دیگری کارآمد بودن  در

     

     

    دوره زمانی محدود. این دو مقوله تفاوت هایی نیز با هم دارند. به این صورت که کارآیی به

     

     

    معنی انجام درست یک کار است، در صورتی که کارآمد بودن به معنای انجام کار درست

     

     

    است. به عبارت دیگر کارآیی به معنی یافتن بهترین راه برای انجام کاری خاص بوده و

     

     

    کارآمدی یا تاثیرگذاری به مفهوم درنظرگرفتن یک سلسله وظایف، اولویت بندی و انتخاب

     

     

    مهمترین آنهاست. این دو از اصول مدیریت است که کتابداران نیز باید همواره مدنظر داشته

     

     

    باشند.
     

    از آنجا که کتابخانه ها موسساتی انعطاف پذیر هستند و اکثر مراجعان آن نیز پیش بینی نشده

     

     

    و دارای نیازهای متنوعی هستند، لذا چالش های مدیریتی در این حرفه ایجاد می شود که در

     

     

    حرفه های دیگری که زمان و ارباب رجوع جزء یک جدول از پیش تعیین شده اند کمتر

     

     

    مشکل ساز است.

     

     

    از این رو که این چالش ها می تواند ناکامی را افزایش داده و موجب کاهش رضایت از طرز

     

     

    کار شوند انتخاب راهکارهای مناسب برای مدیریت زمان می تواند زندگی حرفه ای را با

     

     

    افزایش بهره وری، پربارتر سازد.
     

     

    آیا کتابخانه ها می توانند بدون هیچ افزایشی در امکانات - و در بسیاری از موارد با کاهش

     

     

    آن   خدمات کارآمدتر و موثرتری را ارائه دهند؟
     

     

    پاسخ این پرسش استفاده بهینه از زمان است. مدیریت زمان هم برای اشخاص و هم برای

     

     

    سازمان ها سودمند است، به این شکل که از سویی تجربه های مثبت در این زمینه احساس

     

     

    اعتماد به نفس اشخاص را افزایش می دهد و از سویی دیگر هم سازمان ها از افزایش بهره

     

     

    وری و خدمات سود می برند. این یک خودگردانی نیروبخش است که می تواند تا حدود

     

     

    زیادی نیازهای جاری و آینده استفاده کنندگان را برآورده سازد و ارزشمندی زمان محدود را

     

    افزایش داده آنرا پربارتر سازد. لذا کتابداران نیز باید محیط ها و شرایط را به خوبی تحلیل

     

     

    نموده و شایسته ترین اولویت ها را انتخاب کنند.

  • فهرست تحقیق مدیریت زمان

مقالات مرتبط

دانلود تحقیق نقش نظام مدیریت منابع انسانی در پرورش کارآفرینی سازمانی

دانلود تحقیق نقش نظام مدیریت منابع انسانی در پرورش کارآفرینی سازمانی

  • پروژه کارآفرینی
  • ۵۰
  • همان‏طور که بر پویایی و پیچیدگی محیط افزوده می‏شود،سازمان‏ها هم به منظور شناسایی‏ فرصت‏های جدید برای عملکرد بهتر،بایستی کارآفرینانه‏تر عمل نمایند.کارآفرینی سازمانی، دربردارنده‏ی یادگیری است و به وسیله‏ی همکاری،خلاقیت و تعهد افراد پرورش ...

دانلود تحقیق بررسی مسایل و مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور (با تمرکز بر موانع انسانی در سازمانهای دولتی)

دانلود تحقیق بررسی مسایل و مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور (با تمرکز بر موانع انسانی در سازمانهای دولتی)

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۴۲
  • امروزه رشد روز افزون فناوری اطلاعات[1] و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمانهای دولتی و خصوصی در سطح جهان، حرکت جهانی را به سمت بهره گیری از انواع مختلف سیستم های اطلاعاتی به ویژه سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) ، موجب شده است که کشور مانیز در مسیر ...

دانلود مقاله بررسی سازمان ها و نظام اجتماعی اطلاعات حسابداری و مدیریت کار

دانلود مقاله بررسی سازمان ها و نظام اجتماعی اطلاعات حسابداری و مدیریت کار

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۳۰
  • چکیده:با وجود فراخوان ها برای استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری دیگران (جانسون 1998) هنوز خیلی ها لازم است درباره بررسی اطلاعات و هدف آنها چیزهایی یاد بگیرند. این نقص در برنامه ی اصلی خصوصا در ناکامی در یکی کردن در تلاش های تحقیقاتی راجع به حقیقت ...

دانلود مقاله مدیریت سازمانی

دانلود مقاله مدیریت سازمانی

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۴۴
  • مدخلی بر مفهوم مدیریتشاید یکی از مهمترین فعالیتها در زندگی اجتماعی بشر امروز را بتوان مدیریت دانست. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریتها و اهداف سازمانها تحقق می یابند. از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانایی و استعداد ...

دانلود پروژه دانشجویی بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی

دانلود پروژه دانشجویی بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۵۴
  • چکیده بررسی حاضر تحت عنوان « بررسی عوامل مؤثر در انگیزش شغلی کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس نظریه سلسله مراتبی نیازهای مازلو، در سال 77-1376» به شرح زیر است:در مباحث مربوط به مدیریت، بحثهای مدیریت نیروی انسانی و انگیزش کارکنان جایگاه ...

دانلود مقاله پیشینه تاریخی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

دانلود مقاله پیشینه تاریخی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۹۲
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوراز ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور(سابق) و سازمان برنامه و بودجه (سابق) به وجود آمده است. الف- سازمان برنامه و بودجهبه منظور هماهنگ نمودن فعالیت های عمرانی و لزوم تهیه برنامه هایی برای رشد اقتصادی و اجتماعی ...

دانلود تحقیق مبانی نظری جذب نیروی انسانی در سازمانها

دانلود تحقیق مبانی نظری جذب نیروی انسانی در سازمانها

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۱۴
  • مقدمه:انسان به عنوان رکن اساسی توسعه, در چارچوب فعالیتهای گروهی و سازمانی خود ایفاگر نقش مهم و پر اهمیتی است, امروزه رشد و توسعه سازمانها در گرو بکارگماری صحیح منابع انسانی است.با توجه وضعیت نیروی انسانی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران و ضرورت توجه ...

دانلود مقاله مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا

دانلود مقاله مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۷۰
  • منابع داخلی و مزیت رقابتی:منابع و توانایی‌هایی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، در هر کار و فعالیتی متفاوت است و حتی می‌تواند در حول زمان متغیر باشد. بطور کلی منابع و توانایی‌های داخلی سازمان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عباتند از :منابع ...

دانلود مقاله اهمیت نیروی انسانی در سازمانها

دانلود مقاله اهمیت نیروی انسانی در سازمانها

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۶
  • مقدمهتلاش برای بهبود و استفاده مؤثر و کارآمد از منابع گوناگون چون نیروی کار سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات، هدف تمامی مدیران سازمانهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و مؤسسات خدماتی می باشد. وجود ساختار سازمانی مناسب، روشهای اجرائی کارآمد، تجهیزات و ...

دانلود مقاله ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی

دانلود مقاله ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۲۲
  • چکیده : این تحقیق کاربرد مدیریت کیفیت جامع را در سازمانهای بخش دولتی مورد بررسی قرار می دهد . ارزیابی ویژگیهای عملی این سازمانها درباره ده بعد مدیریت کیفیت جامع (مثل روابط عرضه کننده و مدیریت نیروی کار ) توسط نویسندگان ویا بکار گیری ادبیات دانشگاهی ...

PaperDoc.ir پیپرداک
Paperdocir@
27 23 800 0938

Follow Us On:

پرداخت نهایی
عنوان مقاله
محصول به سبد خرید اضافه شد.