دانلود مقاله و تحقیق word با فرمت doc قابل ویرایش
افزودن به علاقه مندی ها

به اشتراک گذاری:

دانلود تحقیق طراحی و ساخت سیستم اعلان و اطفاء حریق

دانلود
  • خلاصه
  • فهرست
  • خلاصه تحقیق طراحی و ساخت سیستم اعلان و اطفاء حریق

    چکیده

    سیتم اعلان واطفاء حریق به عنوان یک سیستم امنیتی برای کارخانجات ومراکز عمومی و ادارات کاربرد فراوانی دارد.و در صورت حس کردن حرارت ویا دود سیستم آلارم   می دهد .

    و می توان بگونه ای برنامه ریزی کرد که بتواند از حریق جلوگیری نماید.

     

    کلمات کلیدی:سنسور گازوحرارت, میکروکنترولر

    فصل اول

     

    سنسورها:

     

     

    1-1 سنسور دمای LM35 :سانتیگراد می باشد. LM35 نیازی به کالیبره شدن ندارد زیرا ذاتا کالیبره است. خروجی آن mv10 در ازای هر درجه سانتیگراد است. این سنسور دارای دقت  در دمای اتاق و در تمام بازه کاربردی آن یعنی از -55 تا -150 است. امپدانس خروجی کوچک، خروجی خطی و کالیبراسیون دقیق ذاتی آن ارتباط با آن را برای بازخوانی و کنترل مدارات ساده می کند. از آنجائیکه این سنسور تنها ma60 از منبع جریان می کشد، خیلی کم  افزایش دمای داخلی پیدا می کند

    ( کمتر از 0.1 درجه در دمای اتاق ).

    خلاصه ای از خصوصیات LM35 عباتست از :

    ● کالیبره شده داخلی بر حسب سلسیوس.

    ● دارای مقیاس خطی .

    ● دقت تضمین شده 0.5 ( در دمای 25 )

    ● بازه مجاز  -55 تا -150 درجه سانتیگراد.

    ● قیمت مناسب پایین.

    ●کار با ولتاژهای 4 تا 30 ولت.

    ● جریان درین کمتر از 60.

    ● تولید گرمای داخلی کمتر از 0.08 .

    ● عملکرد غیر خطی تنها در حدود .

    ● امپدانس خروجی پایین،  برای بار .

         مشخصات دقیق تر برای انواع سریهای LM35 و همچنین انواع بسته بندیهای آن در انتهای پایان نامه بصورت ضمیمه آورده شده است.

    2-1سنسورهای گاز

    سنسورهای زیر هر کدام برای گازهای مختلف کار برد دارند.

    -2-1 سنسور گاز MQ 2

    توسط این سنسور می توان گازهای از قبیل :بوتان,متان,الکل,دود را تشخیص دهد.

    از 6 بایه تشکیل شده است,که دو بایه آن یکی A,B می باشد ودو بایه آن H می باشد.

    که بایه های H به یک فیلامان متصل می باشد و بایه Aویکی از بایه های H به 5 ولت

     متصل شده است و بایه دیگر H به زمین متصل شده است.

    بایه B خروجی سنسور می باشد و برای تنظیم ولتاز خروجی توسط یک مقاومت 3/3 کیلو

    اهم به زمین متل شده است.

    اجزاء داخلی سنسور  و نحوه بایاس کردنMQ2  در شکل 1-3 نشان داده شده است.

    فصل دوم

     

    نقش میکروکنترولر AVR در سیستم اعلان و اطفاء حریق

     

    1-2 مختصری راجع به میکروکنترلرهای AVR :

         میکروکنترلرهای AVR با ایجاد تحولی در معماری، جهت کاهش کد به مقدار مینیمم توسط شرکت ATMEL ارائه شد که علاوه بر کاهش و بهینه سازی مقدار کدها بطور واقع عملیات را تنها در یک کلاک سیکل، توسط معماری[1] RISC انجام می دهند. و از 32 رجیستر همه منظوره استفاده می کنند، که باعث شده 4 تا 12 بار سریعتر از میکروهای مورد استفاده کنونی باشند.

     

        

    2-2 خصوصیات ATmega 32 :

     —از معماری AVR RISC استفاده می کند.

    - کارایی بالا و توان مصرفی کم.

    - دارای 131 دستورالعمل با کارایی بالا که اکثراً تنها در یک کلاک سیکل اجرا می شوند.

    - 8×32 رجیستر کاربردی.

    - سرعتی تا MIPS 16 در فرکانس MHZ 16.

     —حافظه برنامه و داده غیر فرار

    - k 16 بایت حافظه FLASH داخلی قابل برنامه ریزی.

    - پایداری حافظه FLASH : قابلیت 000,10 بار نوشتن و پاک کردن.

    - 1024 بایت حافظه داخلی SRAM.

    - 512 بایت حافظه EEPROM داخلی قابل برنامه ریزی.

      پایداری حافظه EEPROM قابلیت 000,100 بار نوشتن و پاک کردن.

    - قفل برنامه FLASH برای محافظت از نرم افزار.

     —قابلیت ارتباط JTAG (IEEE std . 1149.1  )

    - برنامه ریزی برنامه FLASH ، EEPROM ، FUSE BITS ، LOCK BITS از طریق ارتباط .JTAG

     

     

    7

     

     

     

     

    — خصوصیات ویژه میکروکنترلر:

     

     Power – on reset و Brown – out قابل برنامه ریزی.

    - دارای اسیلاتور RC داخلی کالیبره شده.

    - دارای 6 حالت Sleep ( Power–Down ، IDLE ، Power–Save ، Standby ، Extended Standby ، ADC Noise Reduction )

    - منابع وقفه داخلی و خارجی

    - عملکرد کاملاً ثابت

    - توان مصرفی پایین و سرعت بالا توسط تکنولوژی CMOS

    ولتاژ عملیاتی:

    v4.5 تا v5.5.

    فرکانسهای کاری : 0MHZ  تا 16MHZ.

    خطوط I/O و انواع بسته بندی :

    -32 خط ورودی- خروجی قابل برنامه ریزی.

    40 پایه DDPI ،44 پایه TQFP ،44 پایه MLF.

     

     

    3-2 ترکیب پایه ها ی  ATmega 32 ( DDPI ):

    (تمامی عکس ها در فایل اصلی قابل مشاهده است)

  • فهرست تحقیق طراحی و ساخت سیستم اعلان و اطفاء حریق

    فصل یکم- سنسورها.......................................................................................1

    1-1 سنسوردما .............................................................................................1

    2-1 سنسور گاز............................................................................................3

    فصل دوم-میکروکنترولر در سیستم ....................................................................7

    1-2 مختصری از میکروکنترولر.......................................................................7                خصوصیات میکرو کنترلر..........................................................................82-2                                                          

    3-2 ترکیب پایه ........................................................................................... 9

    4-2 بلوک دیاگرام........................................................................................10 

    5-2 توصیف پایه ها......................................................................................11

    6-2 هسته مرکزی........................................................................................12

    7-2 حافظه میکروکنترولر..............................................................................13

    8-2مبدل آنالوگ به دیجیتال.............................................................................17

      20 ………………………………………………………...ADC9-2 کانال

    10-2 حذف نویز آنالوگ................................................................................21

    11-2 تراشه...............................................................................................22

    12-2 برسی ..............................................................................................23

     

    مراجع.......................................................................................................25

    پیوست1 اطلاعات فنی عناصر سیستم اعلان واطفاء حریق......................................26

    پ 1-1 اطلاعات سنسورگاز...........................................................................26

    پ2-1 اطلاعات سنسور دما............................................................................28

    پ3-1 اطلاعات میکروکنترولر.......................................................................32

مقالات مرتبط

Cached 1396/04/03
دانلود پروژه حریق در ساختمان

دانلود پروژه حریق در ساختمان

  • عمران - معماری - شهرسازی
  • ۴۳
  • ایمنی از حریق در ساختمان به کمک تحقیق، طراحی و مدیریت می گردد. دامنه مطالعاتی آن بسیار وسیع و شامل علوم مختلف و رشته های گوناگون است. علاوه بر علوم فنی و تجربی در صنعت و ساختمان، از علوم اداری، روان شناسی، جامعه شناسی و دانشهای مشابه نیز استفاده می ...

دانلود ‫پروژه طراحی و ساخت سیستم ضبط و پخش سیگنال با میکروکنترلر AVR و کارت حافظه ی MMC

دانلود ‫پروژه طراحی و ساخت سیستم ضبط و پخش سیگنال با میکروکنترلر AVR و کارت حافظه ی MMC

  • کامپیوتر - IT
  • ۷۳
  • در این پروژه سعی بر این است که علاوه بر آشنایی با میکروکنترلر AVRو محیط نرم افزاری (labview) سخت افزار،به گونه ای طراحی شود که با دریافت سیگنال آنالوگ ورودی (صوت) از میکروفن ، از طریق واحدADC میکرو این سیگنال به دیجیتال تبدیل شود و با توجه به ...

دانلود تحقیق پمپ گازها – محصولات نفتی – حریق خودروها

دانلود تحقیق پمپ گازها – محصولات نفتی – حریق خودروها

  • محیط زیست - انرژی
  • ۲۵
  • پمپ گازها: <br> 1. پمپ گازهای LPG : گاز مایع که گازهای پروپان و بوتان با درصدهای متفاوت همراه مقدار کمی گازهای سریع الاشتعال که بعنوان کاتالیزور به آن افزوده می شود طی مراحلی مخلوط و توسط پمپ های فشار مثبت در جایگاه های عرضه گاز مایع به مخازن ...

دانلود مقاله سیستم تهویه مطبوع  در خودرو

دانلود مقاله سیستم تهویه مطبوع در خودرو

  • تاسیسات - مکانیک
  • ۱۶
  • <p>مقدمه</p> <p>امروز سیستم تهویه مطبوع جایگاه ویژه ای در خودرو دارد. سرنشینان خودرویی که از سیستم تهویه مطبوع پیشرفته و مجهزی برخوردار است، احساس آرامش می کنند و چه بسا در شرایط سخت رانندگی در جاده های طولانی، به دلیل داستن این ...

دانلود مقاله سیستم خنک کننده

دانلود مقاله سیستم خنک کننده

  • تاسیسات - مکانیک
  • ۱۲
  • <p>سیستمهای خنک کننده :</p> <p>در طول زمان احتراق مخلوط سوخت و هوا داخل سیلندرها حرارت زیادی در حدود 1800 تا 2000 درجه سانتیگراد ایجاد می شود. تنهای قسمتی از حرارت به وجود آمده (حدود 20 تا 24 درصد در موتورهای بنزینی و 27 تا 35 درصد ...

PaperDoc.ir پیپرداک
Paperdocir@
27 23 800 0938

Follow Us On:

پرداخت نهایی
عنوان مقاله
محصول به سبد خرید اضافه شد.