دانلود مقاله و تحقیق word با فرمت doc قابل ویرایش
افزودن به علاقه مندی ها

به اشتراک گذاری:

دانلود مقاله هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

دانلود
  • خلاصه
  • فهرست
  • خلاصه مقاله هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

    هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

    یک فرد تحصیل کرده1 یا فرهیخته چگونه فردی است؟ بر اساس تعاریف یا رویکردهای جدید، فرد تحصیل کرده، فردی است آگاه2 مسئولیت پذیر3 و علاقمند4 که برخی به این صفات، صفت پرخاشگر یا خشن نبودن5 هم اضافه می نمایند]343[ . این اظهارات به این معنی است که تمرکز و علاقه سنتی بر مهارتهای ذهنی چون هوش بهر IQ، جای خود را به علاقه شدید و تمرکز بر مهارتهای اجتماعی و عاطفی و هوش بهر عاطفی (EQ) و مهارتهای هوش عاطفی (EI) داده است. دلایل گوناگونی برای این جابه جایی، عنوان شده است که یکی از مهمترین آنها، اطلاعات و آگاهی هایی است که ما درباره عملکرد مغز و حافظه ی انسان به دست آورده ایم و بین یادگیری برای امتحان دادن و نمره گرفتن و یادگیری برای زندگی کردن در جواکع مدرن امروزی، تفاوت زیادی قائل می شویم و دلیل دوم، اهمیت عوامل اجتماعی وعاطفی می باشد.

    یکی از اصول اولیه ی هوش عاطفی این است که روابط دوستانه و دلسوزانه، باعث شکل گیری انواع یادگیری های اصیل و به اثبات می گردند. اگر مرور مختصری بر روی تجارب آموزشی خودمان به عمل آوریم، در می یابیم که ما تحت شرایط متفاوتی آموزش دیده ایم و نمی توانیم ادعا نماییم که این روشها، بهترین روش های آموزشی بودند و منجر به ایجاد یادگیری های اصیل و با ثبات در ما گردیده اند. لازم است تا تمام روشهای آموزشی را با این واقعیتها هماهنگ سازیم.

     

     

     

     

    _______________________________________

                                                  2. Knowledgeable 1. Educated

    3. Responsible            4. Caring

    5. Nonuiolent

     

    اگرچه در سالهای اخیر هوش عاطفی به شدت مورد توجه واقع گردیده است، اما این سازه، سازه ای جدید و تازه نیست. در دهه های 1920 و 1930 روان شناس مشهور، ثوراندایک1 از هوشی نام می برد به نام هوش اجتماعی2 که آن را «توانایی ادراک و فهم دیگران و انجام اعمال مناسب در روابط بین شخصی» تعریف و آن را یکی از جنبه های هوش شخصی به حساب می آورد.]347[

    رویکرد ثوراندیک به هوش اجتماعی به عنوان یک عنصر مهم هوشی در آن زمان مورد توجه و اقبال روان شناسان واقع نگردید و پژوهش های تجربی و علمی بر روی آن صورت نگرفت و به فراموشی سپرده شد.

    جان دیویی به صورت عمیق و گسترده ای در مورد ماهیت کلاس درس به تفکر و مطالعه پرداخت و نتیجه گرفت که کلاس درس، جایی است که دانش آموزان در مورد «دموکراسی»، مهارتها و حالت های ذهنی مورد نیاز برای رسیدن به آن شرایط اجتماعی و عاطفی که برای انتقال ئ تداوم آن مورد نیاز است، اطلاعات و آگاهی هایی به دست می آورند. به اعتقاد جان دیویی، یک رابطه ی کامل و بدون چون و چرا بین آن چه که یادگرفته می شود و زمینه  ای که در آن یادگیری ها اتفاق می افتند و موقعیت هایی که در آن از این یادگیری ها استفاده می شود، وجود دارد.

  • فهرست مقاله هوش عاطفی در تعلیم و تربیت

مقالات مرتبط

Cached 1396/02/27
دانلود مقاله اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه فارابی

دانلود مقاله اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه فارابی

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۲۸
  • تعلیم و تربیت دو وسیله مهم تربیت اند که در تعلیم به معنای یاد دادن و تربیت به معنای نمو دادن می باشد و این دو به هم نیازمند و هر یک به دیگری مربوط است.<br>در تعلیم و تربیت اسلام:<br>1- اساس آن قرآن و حدیث (رفتار و گفتار رسول خدا) و در ...

دانلود مقاله فلسفه تعلیم و تربیت

دانلود مقاله فلسفه تعلیم و تربیت

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۲۲
  • رشد کودکان از روزی که به دنیا می آیند تا زمانی که به درجه کمال می رسند از مراحل متوالی و به هم پیوسته ای می گذرد که می توان آنها را فصول مشخص تاریخ واحدی دانست . این رشد گرچه ظاهرا ترقی دائم و یکنواختی است اما در واقع کند و تند می شود و دوره هایی ...

دانلود تحقیق تعلیم و تربیت کودکان

دانلود تحقیق تعلیم و تربیت کودکان

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۱۰
  • آموزشهای پیش دبستانی ، بازی محورند . به عبارت دیگر ، روش آموزشی، مبتنی بر انجام بازیهای مختلف و فعالیتهای آزاد است . <br>تمایل ذاتی کودکان برای به نمایش گذاشتن جنبه های درونی خود و شناخت دنیای اطراف ، بازی نام دارد . بازی ، وسیله ای برای درک ...

دانلود تحقیق نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت

دانلود تحقیق نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۱۳
  • محبت در پرورش جان کودک مانند غذا برای پرورش جسم ضروری و لازم است اهمیت و ارزش کنترل صحیح در کم و کیف محبت و طرز اعمال آن کمتر از اصل محبت نیست همانطوری که خودداری از غذا عوارضی در بدن می‌گذارد خودداری از محبت و منحرف کننده هم اثر شومی در روان کودک ...

دانلود تحقیق تعلیم و تربیت کودکان پیش دبستانی

دانلود تحقیق تعلیم و تربیت کودکان پیش دبستانی

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۱۳
  • یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت ، تطبیق فعالیتهای آموزشی و تربیتی با ویژگیهای شناختی ، جسمانی و عاطفی کودک می باشد . تعلیم و تربیتی که مبتنی بر این موارد نباشد، نمی تواند به اهداف مورد نظر دست یابد. ویژگیهای کودکان را به سه دسته جسمانی ، شناختی و ...

دانلود تحقیق بررسی رابطه بین هوش معنوی وهوش اجتماعی با رهبری تحول آفرین کارشناسان تربیت بدنی ادارات کل  استان خراسان رضوی

دانلود تحقیق بررسی رابطه بین هوش معنوی وهوش اجتماعی با رهبری تحول آفرین کارشناسان تربیت بدنی ادارات کل استان خراسان رضوی

  • ورزش و تربیت بدنی
  • ۱۵
  • بیان مساله <br> <br> یکی از دغدغه های سازمان ها و پژوهشگران در چهار دهه پیش، رهبری بوده است و تلاش شده این پدیده را با یک سری از معیارهای دانشگاهی عملی کنند . یکی از جدیدترین رویکردهایی که برای مطالعه رهبری پدید آمده است، مدل رهبری تحول ...

دانلود تحقیق بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران با عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی ناحیه چهار مشهد

دانلود تحقیق بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران با عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی ناحیه چهار مشهد

  • ورزش و تربیت بدنی
  • ۱۴
  • امروزه سازمان ها به صورت فزاینده ای خود را درگیر مسئله ای می بینند که ان را معمای اخلاقی می نامند؛یعنی اوضاع وشرایطی شده که باید یک بار دیگر کارهای خلاف وکارهای درست را تعریف کرد؛زیرا مرز بین کارهای درست وخلاف بیش از پیش از بین رفته است.بدین ...

دانلود تحقیق تربیت بدنى و تعلیم و تربیت

دانلود تحقیق تربیت بدنى و تعلیم و تربیت

  • ورزش و تربیت بدنی
  • ۷
  • از اهداف اولیهٔ تعلیم و تربیت، پرورش فرد به‌عنوان یک انسان هدف‌دار و مستقل و خودگردان است. تربیت بدنى با تأکیدى که بر پرورش جسمی، ذهنی، هیجانى و برازندگى اجتماعى دارد، در صورت آموزش صحیح و اصولى نقش شایان توجهى را در فرآیند تعلیم و تربیت ایفا خواهد ...

دانلود تحقیق رابطه هوش عاطفی مدیران با سبک رهبری تحول بخش

دانلود تحقیق رابطه هوش عاطفی مدیران با سبک رهبری تحول بخش

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۳۴
  • <p>در عصر حاضر سازمان ها به طور فراینده ای با محیط های پویا و در حال تغییر مواجه اند و بنابراین به منظور بقاء و پویایی خود مجبورند که خود را با تغییرات محیطی سازگار سازند در واقع سازمانهایی کارآمد محسوب می شوند که علاوه بر هماهنگی با تحولات ...

PaperDoc.ir پیپرداک
Paperdocir@
27 23 800 0938

Follow Us On:

پرداخت نهایی
عنوان مقاله
محصول به سبد خرید اضافه شد.